+ Evenement plaatsen

Regels

Juun.nl is een website waarop iedereen evenementen mag plaatsen. De meeste mensen besteden een paar minuten om de omschrijving van hun evenement netjes te verwoorden. Dit zorgt er voor dat er kwalitatief goede informatie op de website staat die relevant en interessant is voor anderen. Hierdoor blijven mensen terugkomen en is zal je evenement worden gezien.

Niet schreeuwen

Door categorisering van juun.nl in onderwerpen en plaatsen is het makkelijk om gericht te zoeken. Probeer niet aandacht te trekken met schreeuwerige koppen. De meeste mensen doen dat niet, als iedereen dit zou doen wordr de hele website slechter leesbaar.

Kies de juiste onderwerpen

Belangrijk is om de juiste onderwerpen te kiezen bij het plaatsen van evenement. Dat betekent niet te veel, niet te weinig, maar precies de onderwerpen die van toepassing zijn. Als er een onderwerp ontbreekt kun je een suggestie maken voor een nieuw onderwerp.

Meldingen

Bij ieder evenement staat een link "Probleem of misbruik melden". Mensen kunnen hiermee problemen met het evenement melden, en de reden van de melding aangeven. Bij iedere melding wordt er een email naar de plaatser van het evenement gestuurd zodat het evenementomschrijving kan worden aangepast.

Als er wordt geconstateerd dat een evenement niet voldoet aan de kwaliteitseisen kan het ook door de beheerders worden aangepast of verwijderd.

Aandachtspunten

  • De juiste datum

    Vul de begin- en einddatums van het evenement zelf in, niet de datums waarop je het evenement op de website wilt hebben.

  • Plaats het vroeg

    Een evenement dat 6 maanden van tevoren online staat zal vaker worden bekeken dan eentje die er pas 6 dagen van tevoren staat, het kan dan ook worden overgenomen door andere websites, media en in zoekmachineresultaten. Het evenement kan altijd nog worden aangepast, dus hoe eerder er iets staat hoe beter.

  • Wees volledig

    Neem een paar minuten de tijd om een goede omschrijving van het evenement te maken.Omschrijv de activiteiten, de plaats, toegangsprijs en alle andere relevante informatie. Ga er vanuit dat de lezer niet bekend is met het onderwerp. Een goede omschrijving kan je ook op diverse andere plaatsen hergebruiken!

  • Vermijd afkortingen

    Het internet is niet de krant waar je per letter betaald. Gebruik geen afkortingen zoals 'nml' wanneer je 'namelijk' bedoelt. Onnodige afkortingen maken een tekst moeilijk te lezen en te vinden met de zoekfunctie.

  • Wees zuinig met hoofdletters

    Een kleine groep mensen probeert hun evenement te laten opvallen door de titel HELEMAAL IN HOOFDLETTERS TE SCHRIJVEN. Maar wat als iedereen dat zou doen? Dan valt er niks meer op en komt de hele website schreeuwerig over. Gebruik alleen hoofdletters aan het begin van de titel/zin, voor (plaats)namen en afkortingen.

  • Volledige adressen

    Het is mogelijk om adressen in te vullen, een adres bestaat uit een straatnaam, nummer, postcode en plaatsnaam. Deze worden gebruikt om automatisch de juiste plaats op de kaart te zetten. Plaatsomschrijvingen zoals 'op de hoek van...', 'naast de kerk', 'in het dorpshuis' zijn geen adres, deze horen in de omschrijving.

  • Geen dubbele websites

    Er is een apart invoerveld voor een website, als daar iets wordt ingevuld komt er automatisch 'Kijk voor meer informatie op:' voor te staan. Dezelfde website hoeft dan niet in de omschrijving.

  • Splits evenementen op

    Als er meer dan een dag tussen verschillende activiteiten zit voer ze dan in als aparte evenementen, en niet als één groot evenement.

  • Jongeren, volwassenen en senioren

    Evenementen voor alle leeftijdsgroepen hoeven niet de onderwerpen jongeren, volwassenen en senioren te krijgen. Gebruik deze onderwerpen alleen als de activiteit gericht is op één van deze doelgroepen.

Aan de informatie op de deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. De beheerder van de website kan op ieder moment naar eigen inzicht de informatie over een evenement aanpassen.